Stichting Noordzeevis uit Scheveningen zet koers voort en focust op jeugd

Met educatiematerialen en het organiseren van kinderactiviteiten wil de Stichting Noordzeevis uit Scheveningen ook de jeugd bekend en enthousiast maken over Noordzeevis uit Scheveningen. Dat kondigde Stichting Noordzeevis uit Scheveningen aan op dinsdag 12 maart jl. tijdens een community bijeenkomst bij W.G. den Heijer & Zn.

Educatie en promotiematerialen voor de jeugd zijn beschikbaar

Speciaal voor de jeugd ontwikkelt Stichting Noordzeevis uit Scheveningen placemats, kleurplaten en posters. Daarnaast zal Noordzeevis uit Scheveningen dit jaar volop zichtbaar zijn tijdens kinderactiviteiten rondom evenementen, zoals Vlaggetjesdag, Sail op Scheveningen en het Noordzeevis festival VISSCH. Dit in samenwerking met andere organisaties die zich ook richten op kinderen, zoals Muzee Scheveningen.

Meer Noordzeevis uit Scheveningen op de menukaart in 2019

Ook deze zomer zal er weer een menukaartenonderzoek plaatsvinden onder de Scheveningse strandpaviljoens. In voorgaande jaren steeg het aanbod van Noordzeevis op de menukaart van de strandpaviljoens van 31% in 2016 naar 40% in 2017 tot wel 54% in 2018. Stichting Noordzeevis uit Scheveningen hoopt dat dit jaar 75% van de Scheveningse strandpaviljoens Noordzeevis uit Scheveningen aanbiedt op hun menukaart.

Weer nieuwe ambassadeurs aangesloten

Sinds begin dit jaar zijn alweer zeven nieuwe ambassadeurs bij de Stichting Noordzeevis uit Scheveningen aangesloten. Het gaat om Scheveningse Haringhandel Bjorn Bron, Henk Kraan, Het Zeemanshuis, Hanos Den Haag-Delft, Fruits de Mer Voorburg, Muzee Scheveningen en Greens in the Park. Het doel is om dit jaar meer dan 75 ambassadeurs van Noordzeevis uit Scheveningen aan te sluiten bij de community.

Drukbezochte community bijeenkomst bij W.G. den Heijer

Op dinsdag 12 maart verzamelde de community van Noordzeevis uit Scheveningen zich bij Vis- en Garnalengroothandel W.G. den Heijer & Zn. in het hart van Scheveningen. Het was een inspirerende bijeenkomst met een presentatie over plannen voor dit jaar en een interactieve visquiz. Waar de visboeren, visspecialisten en anderen vakmensen zelfverzekerd hun telefoon pakten om de vragen te beantwoorden, bleken er een hoop achter het net te vissen. Voor de nummer 1,2, en 3 was er een leuke prijs. Een restaurantcheque, een vistegoedbon bij een lokale visdetaillist en een fileermes. Ook kregen alle aanwezigen op de community bijeenkomst een rondleiding door de groothandel van W.G. den Heijer & Zn. Uiteraard in vol ornaat vanwege de strenge HACCP regels.

Over Stichting Noordzeevis uit Scheveningen

De Stichting Noordzeevis uit Scheveningen heeft als doel meer duurzame lokaal gevangen vis op de menukaart te krijgen. Scheveningen is altijd al een plek geweest waar de visserij leeft. Tegelijkertijd staan op veel lokale menukaarten op dit moment veel buitenlandse vissen zoals zalm en tonijn. Dit is zonde, want juist Noordzeevis is van hoge kwaliteit, vol van smaak en komt uit onze ‘achtertuin’.

Fotobijschrift: V.l.n.r. Suzanne van der Pijll, bestuurslid Stichting Noordzeevis uit Scheveningen, vertelt de community over de plannen, twee van de deelnemende groepen tijdens de rondleiding en de locatie W.G. den Heijer & Zn.

leave a reply